Застосування інформаційних
технологій на уроках трудового навчання.
Застосування інформаційних
технологій на уроках трудового навчання.
З
досвіду роботи
Вступ
Нинішній
етап розвитку суспільства характеризується швидкими темпами розповсюдження
інформації. Недарма існує афоризм: «Хто володіє інформацією – той володіє
світом». І це дійсно так. Адже інформаційні технології працюють в усіх галузях
людського життя, розпочинаючи з космічних технологій і закінчуючи сільським
господарством. Інформація є одним з
найцінніших ресурсів суспільства поряд з такими традиційними матеріальними
видами ресурсів, як нафта, газ, корисні копалини. Отже процес її переробки за
аналогією із процесами переробки матеріальних ресурсів можна сприймати як технологію.
же процес її переробки за
аналогією із процесами переробки матеріальних ресурсів можна сприймати як технологію. З недавніх часів, тільки но вчені почали використовувати двійковий код для
запису інформації, інформаційні технології стали непоганим товаром на
міжнародному ринку. Так Японія як держава без родючих земель, та без корисних
копалин, займає перше місце в світі по розвитку техніки завдяки розробці, та
продажу технологій зокрема й інформаційних. Створення комп’ютерних програм
стало вигідною індустрією. Створення над швидких комп’ютерів стало вигідним
бізнесом, який розвивається та вдосконалюється шаленими темпами. За висловом
одного з комп’ютерних магнатів, «Комп’ютер який з’явився на прилавку магазину сьогодні, завтра стає морально застарівшим». Поширення
Інтернет – технологій надало людству необмежений доступ до будь – якої галузі
людських знань. Програми – перекладачі знищили мовні бар’єри, дозволивши
спілкуватись людям з різних континентів. Не обминули комп’ютерні технології й
такої галузі людського життя, як освіта. Нові інформаційні технології
перетворюють навчання в захоплюючий процес, сприяють розвитку дослідницьких
навичок учнів. На даному етапі розвитку
освіти в Україні, комп’ютерні класи не являються диковинкою, і навіть кожна
сільська малокомплектна школа, має
комп’ютерний клас з досить непоганими технічними характеристиками. В ногу з
часом, з’являються навчальні комп’ютерні програми, або як їх називають –
«Програмний навчальний засіб» для
проведення уроків з різних предметів за
екраном монітора, в комп’ютерному класі. В таких уроків безліч прихильників,
але є також багато супротивників. Що ж, кожен має право на власну думку з цього
приводу, а ми сьогодні розглянемо як можна застосувати комп’ютер на уроках
трудового навчання, та гурткових заняттях технічних гуртків. На мою думку, технологія
проведення уроків з використанням
сучасних технічних засобів і нових інформаційних технологій тренує й
активує пам'ять, спостережливість, кмітливість, концентрує увагу учнів, змушує
їх по новому оцінити пропоновану інформацію. Одночасно, комп’ютер на уроці значно розширює
можливості подання навчального матеріалу. Застосування кольорів, графіки,
звуку, сучасних засобів відеотехніки, дозволяє моделювати різні ситуації й
середовища. Це в свою чергу, дозволяє вирішити ще одне найважливіше питання –
мотивацію до навчання, адже вчитися стало цікаво. А коли вчитися стає цікаво,
на чолі стає процес навчання зі своїми специфічними особливостями, а комп’ютер
стає потужним інструментом що дозволяє вирішувати нові, раніше не вирішені
дидактичні завдання, при умові що цей потужний інструмент буде вміло
використовуватися.
Всі методичні прийоми, які будуть описані нижче, були випробувані на
практиці, під час проведення уроків трудового навчання, та гурткових заняттях
технічних гуртків в Чубинецькому НВК. Калуцький А.В.
Читати далі
|