Вівторок, 07.05.2024, 00:20
Технології - сайт для учителів трудового навчання
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [21]
Сквирська ЗОШ №1

Учнівський сайт
Сайт учителя географії
Сквирська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1
Сайт учителя української мови
Сайт галузі "Технології"
Сайт "Світ історії""

Хто на сайті
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Статистика
...

ВІРТУАЛЬНЕ МЕТОДОБ'ЄДНАННЯ

Трудове навчання

 

Головна » Статті » Мої статті

Метод проектів у викладанні трудового навчання
Надія БОРИНЕЦЬ, доцент кафедри методики природничо-математичної освіти і технологій
Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка

Передмова

Освітня галузь «Технологія» була введена в Базисний
навчальний план загальноосвітніх установ
для формування в учнів життєво важливих основ
технологічних знань і вмінь, застосовувати їх у різних
сферах практичної діяльності з урахуванням
економічної, екологічної й підприємницької доцільності.
Найбільш ефективно ці завдання можуть
бути вирішені шляхом організації цілісного
навчально-виховного процесу технологічної підготовки
учнів, використання у викладанні сучасних
педагогічних технологій і методів навчання, які
розвивають особистість. Особливу значимість при
цьому має метод проектів, що дає змогу школярам
системно опанувати організацію практичної
діяльності протягом проектно-технологічного
ланцюжка — від ідеї до реалізації її у виробі (послузі).
Пріоритетними педагогічними завданнями
у процесі навчання є:

• озброєння учнів цілісною культурою організації
проектної діяльності;
• розвиток у них здатності до генерування ідей,
їх аналізу, самостійного прийняття рішень;
• формування своєї думки, позиції, взаємодії й
діалогу в процесі вирішення спільних завдань.
Аналіз програм трудового навчання за 2005—
2011 рр. показав, що вони відрізняються від попередніх
у першу чергу тим, що передбачають проектнотехнологічну
діяльність під час вивчення програмового
матеріалу. Це стосується вивчення не лише
обов’язкової, а й варіативної частини програм. Тобто,
для використання методу проектів є можливості
як під час вивчення інваріантної, так і варіативної
складової частини програми.

Суть методу проектів

Слово «проект» у перекладі з латинської означає
«кинутий вперед — план, задум тощо». Усі
звикли до того, що проектування пов’язувалося переважно
з інженерною діяльністю у різних галузях:
машинобудування, приладобудування, архітектура
і вважалося підготовчим етапом виробничої діяльності.
Тобто, одна організація (відповідні спеціалісти)
проектували, а інші спеціалісти виготовляли машини,
будували будинки тощо. Останнім часом уявлення
про суть проектування, про сферу його за


стосування суттєво змінилися. Проектування розглядається
як особливий вид діяльності, що відрізняється
від наукової та виробничої діяльності,
а сфера його застосування охоплює і систему
освіти.

Особливе місце займає метод проектів у процесі
вивчення трудового навчання (технологій).

Метод проектів не є принципово новим у світовій
педагогіці. Він виник ще в 20-ті роки минулого
століття в США. Американський філософ і педагог
Дж. Дьюі, а також його учень В.Х. Кілпатрик пропонували
будувати навчання на активній основі,
через доцільну діяльність учня, власну зацікавленість
у знаннях, що здобуваються, які можуть і повинні
знадобитися їм у житті. Саме за таких умов
можна розглядати ту проблему, яка взята із реального
життя, знайома і значима для дитини, для вирішення
якої їй необхідно прикласти як і ті знання,
що вона має, так і нові, які ще треба здобути. Де ці
знання можна взяти? Учитель може підказати нові
джерела інформації або просто спрямувати думку
учнів у потрібному напрямі для її пошуку. Але учні
повинні самостійно і спільними зусиллями вирішити
проблему, застосувавши необхідні знання, можливо,
з інших галузей, отримати реальний і відчутний
результат. Рішення проблеми, таким чином, нагадує
проектну діяльность. Зрозуміло, що згодом
реалізація методу проектів зазнала деяку еволюцію:
народилась з ідеї вільного виховання, а стала
нині інтегрованим компонентом цілком розробленої
і структурованої системи освіти. Але суть проектної
діяльності залишається тією самою — стимулювати
інтерес дітей до вирішення певних
проблем, що потребують володіння деякою сумою
знань, і через проектну діяльність показати
практичне застосування отриманих знань.
Іншими словами, від теорії до практики — поєднання
академічних знань із прагматичними
при дотриманні відповідного балансу на кожному

етапі навчання.

Читати далі

Категорія: Мої статті | Додав: toshka (14.09.2011)
Переглядів: 2452 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Block title

Антонівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Буківський НВК І-ІІІ ст.
В.Половецький НВК І-ІІІ ст.
Горобіївський НВК І-ІІІ ст.
Дулицьке НВО І-ІІІ ст.
Кривошиїнське НВО І-ІІІ ст.
Оріховецький НВК І-ІІІ ст.
Пищиківська ЗОШ І-ІІІ ст.
Пустоварівський НВК І-ІІІ ст.
Самгородоцька ЗОШ І-ІІІ ст.
Шамраївський НВК І-ІІІ ст.
Сквирська ЗОШ І-ІІІ ст. №1
Сквирська ЗОШ І-ІІІ ст. №2
Сквирська ЗОШ І-ІІІ ст. №3
Сквирський НВК
Сквирська ЗОШ І-ІІІ ст. №5
Сквирський ліцей
К.Гребельський НВК І-ІІ ст.
М.Лисовецький НВК І-ІІ ст.
Рогізнянський НВК І-ІІ ст.
Тхорівський НВК І-ІІ ст.
Чубинецький НВК І-ІІ ст.
Рудянське НВО І-ІІ ст.
Шапіївський НВК І-ІІ ст.
Сквирський РЦДЮТ

Сквирська ДЮСШ

Навчальне середови

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Архів записів
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz