18 лютого 2012 року у м. Біла Церква проходив IІІ етап ХХХ Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання. У ньому взяли участь 135 учнів, з яких 73 – учні 9-х класів (38 хлопців і 35 дівчат) та 62 – учні 11-х класів (32 хлопця та 30 дівчат). Олімпіада проходила на базі гімназії № 1 та СЗОШ І-ІІІ ступенів №1.
ІІІ етап проходив у три тури. Під час творчого (теоретичного) туру, протягом однієї години, учасники розв’язували творчі завдання. Максимальна кількість балів за його виконання – 20.
Комплексна робота включала в себе поєднання практичної роботи з творчою, під час якої виконувались такі завдання:
-
хлопці 9 класу – символічний ключ від знань, або ключ Буратіно,
-
хлопці 11 класу – навіс для скрині зі скарбом, дверей до казкової країни знань, царських хоромів,
-
дівчата 9 класу – декоративна дитяча сумочка,
-
дівчата 11 класу – дитяча літня шапочка.
Під час оцінювання комплексних робіт журі враховувало такі критерії: привабливість (охайність, естетична цінність) виробу; якість технологій обробки; функціональність виробу; культура праці, новизна в підході до вирішення завдань. Цей вид роботи оцінювався 60 балами.
Домашні роботи учасники представляли у вигляді захисту проекту. Учні виготовили вироби за такою тематикою:
-
хлопці 9 класу – «Садово-огородній інвентар» (1 шт.);
-
дівчата 9 класу – «Вимпел, присвячений технологічній освіті»;
-
хлопці 11 класу – «Інструмент та пристосування для шкільної майстерні»(1 шт.);
-
дівчата 11 класу – «Моя жилетка».
До виробу учасники додали пояснювальну записку. Оцінювання проектів здійснювалося за такими критеріями: відповідність вимогам умов проекту (напрям, пояснювальна записка, захист); функціональність виробу та зручність у користуванні; привабливість (естетична цінність) виробу; оригінальність роботи та новизна у підході до вирішення завдань. На оцінювання цього туру також було відведено 60 балів.
Результати робіт учасників засвідчують, що більшість учнів володіє теоретичними знаннями та засвоїли різні технології обробки конструкційних матеріалів. У порівнянні з попередніми олімпіадами, конкурсанти показали значно вищий рівень у вирішенні творчих завдань, так як на олімпіаді під час виконання комплексної роботи учні залучались до проектної діяльності, розробляли конструкцію виробу, планували технологію його виготовлення, добирали необхідні інструменти тощо. Разом з тим, аналіз результатів показав недостатні знання з конструювання та моделювання виробів. У дівчаток зберігається тенденція до оздоблення виробів промисловою фурнітурою (атласна коса бейка, кант, синтетична тасьма, мереживо, елементи аплікації і т.д.). Оскільки, рекомендовані до виготовлення вироби не складні в конструюванні та пошитті, учасницям потрібно було приділити більше часу на їх оздоблення ручними техніками декорування.
В процесі реєстрації команд виявилося, що частина учнів не мала медичної довідки про стан здоров’я. Під час проведення практичного туру деякі діти працювали без спецформи (хлопчики 9 клас – 7 учнів, дівчатка 9 класу – 2 учениці, дівчатка 11 класу – 4 учениці). За порушення правил техніки безпеки під час виконання практичного завдання учасники позбавлялись 2 балів. Інструменти та матеріали учасників олімпіади з технічної праці не відповідали переліку, попередньо доведеного до відома вчителів та учнів.
Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів щиро вдячний колективам: гімназії №1, директору Смутку Борису Михайловичу, заступнику директора з навчально-виховної роботи Наконечному Сергію Павловичу; СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, директору Вереду Олексію Євдокимовичу, вчителю технічної праці Якушку В’ячеславу Миколайовичу за надану допомогу в організації та проведенні олімпіади.
Завдання теоретичного та практичного турів IІI етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання
Детальніше |